باشگاه بدنسازی جوانمرد

سایت بدنسازی پرورش اندام مکمل های بدنسازی

باشگاه بدنسازی جوانمرد

سایت بدنسازی پرورش اندام مکمل های بدنسازی

اسرار گفته نشده در مورد کراتین منوهیدرات

کراتین یک پروتئین ساختاری است. مو ها و ناخن های دست شما از این پرتئین ساخته شده اند. امروزه این مکمل غذایی در میان کلیه ورزشکاران در هر رشته ورزشی, رواج زیادی یافته است. اما نکته مهم اینجاست که بسیاری از ورزشکاران طریقه صحیح استفاده آنرا نمی دانند و فقط پول خود را برای خرید این مکمل هدر میدهند. در اینجا سعی شده است به طور کامل در مورد مصرف صحیح این مکمل توضیح داده شود.
  1. هموار ه کراتین را از یک فروشنده معتبر خریداری کنید. چون تقاضا برای این مکمل بالا است به همین دلیل انواع تقلبی آن به وفور در بازار یافت می گردد.
  2. کراتین نیاز به دوره بارگیری دارد. اگر بدون بارگیری آنرا مصرف کنید تاثیر زیادی بر بدنتان نخواهد داشت. برای بارگیری ابتدا طریقه مصرفی که خود شرکت سازنده پیشنهاد کرده است را از روی جلد جعبه بخوانید و به آن عمل کنید. در صورتی که خود شرکت پیشنهادی برای بارگیری آن نداده است به این طریق عمل کنید : به مدت 7 روز روزی 20 گرم مصرف نمایید و بعد از آن روزانه ده گرم مصرف کنید.
  3. در هر دوره که کراتین مصرف می کنید به انداره 300 گرم دوره را ادامه دهید. وقتی 300 گرم بعد از چند هفته به اتمام رسید, به مدت 2 هفته مصرف آنرا قطع نمائید و بعد از 2 هفته یک مارک دیگر از این مکمل را خریداری کنید و دوباره بارگیری نمایید و باز به اندازه 300 گرم از آن مصرف نمائید. این روند را ادامه دهید.
  4. همواره اولین دوره ای که کراتین مصرف می کنید بیشترین حجم را به شما ارئه می دهد.
  5. حجم ایجاد شده توسط کراتین به دلیل جمع شدن یون های مختلف در آب های ذخیره شده در عضلات شماست. بنابراین در دوره ای که کراتین مصرف می کنید باید به مقدار بسیار زیاد آب بنوشید.
  6. هر دارو یا مکملی علاوه بر ارائه نتایج مفید بر روی بدن در برخی موارد تاثیرات منفی نیز ممکن است بر بدن داشته باشد. در مورد کراتین تنها تاثیر منفی آن بر روی کلیه ها می باشد و برای غلبه بر این مشکل کافی است که مصرف آب نوشیدنی را در طی روز و در هنگام تمرین بسیار بالا ببرید.
  7. مصرف مواد غذایی حاوی قند مثل : کشمش - آب انگور - خرما - عسل ... درصد جذب کراتین را در بدن شما بالا می برد. پیشنهاد می کنیم هر وعده کراتین را همراه با آب انگور مصرف نمائید.
  8. برای دوره بارگیری 20 گرم کراتین را به این شکل مصرف نمایید : 5 گرم با صبحانه - 5 گرم قبل از نهار - 5 گرم دو ساعت قبل از تمرین - 5 گرم در طی تمرین.
  9. بعد از دوره بارگیری 10 گرم کراتین را به این طریق مصرف نمایید : 5 گرم دو ساعت قبل از تمرین و 5 گرم در طی تمرین.
  10. در طی دوره بارگیری حتی اگر روز استراحت شما فرا رسیده و برای تمرین به باشگاه نمی روید باز هم مصرف کراتین را قطع نکنید.
  11. کراتین موجب افزایش نیروی جسمانی نیز می گردد. پس انتظار می رود در طی دوره وزنه های سنگین تری بزنید.
  12. بهترین نتیجه زمانی حاصل می آید که کراتین تولید شده توسط کمپانی های مختلف را مصرف نمایید. پس بعد از هر دوره مارک کراتین خود را تغییر دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد