باشگاه بدنسازی جوانمرد

سایت بدنسازی پرورش اندام مکمل های بدنسازی

باشگاه بدنسازی جوانمرد

سایت بدنسازی پرورش اندام مکمل های بدنسازی

خواص نارگیل در بدنسازی

8p4a9xt1iik1nflfx6f8 خواص نارگیل در بدنسازی

در اینجا فواید نارگیل در بدنسازی برای شما توضیح داده خواهد شد
نارگیل ، میوه ای است که هم اکنون در این فصل به وفور یافت می شود و شاید برای برخی از بدنسازان این سوال پیش بیاید که این میوه که حدود ۳ هزار سال پیش در جنوب آسیا کشت می شده و در حال حاضر در تمام مناطق استوایی وجود داشته ، چه جایگاهی در سبد غذایی آنها دارد ؟ روغن نارگیل معمولاً روغن محبوب ورزشکاران و به ویژه بدنسازان و افرادی است که رژیم می گیرند . دلیل این مسئله آنست که روغن نارگیل کالری کمتری نسبت به سایر روغن ها دارد و محتوی چربی آن به راحتی تبدیل به انرژی می شود و موجب انباشته شدن چربی در قلب و عروق نمی شود . روغن نارگیل همچنین به بالا بردن سطح انرژی و استقامت بدنی بدنسازان نیز کمک می کند و در نتیجه عملکرد بدنی آنان را ارتقاء می بخشد .  ادامه مطلب ...

تمرین همسترینگ و عضلات سرینی

romanian deadlift 6616 7  تمرین همسترینگ و عضلات سرینی

با تاکید بر ددلیفت رومانیایی
پرورش همسترینگ و عضلات سرینی
یکی از بهترین حرکات برای اعمال فشار بر عضلات سرینی و همسترینگ ددلیفت رومانیایی است. این نوع ددلیفت نقش زانو را از معادله حذف می کند، بنابراین تمام تمرکز روی همسترینگ و باسن خواهد بود. برای انجام حرکت، پشت یک میله هالتر که با مقدار وزنه مناسب روی زمین است، با فاصله عرض باسن بین پاها بایستید. از باسن به پایین خم شوید و میله را با فاصله ای حدود عرض شانه بین دستها بگیرید. همزمان با بالا آوردن بالاتنه قوس طبیعی کمر را حفظ کنید، تا وقتی که صاف بایتید و بالاتنه شما کمی به عقب متمایل شود.   ادامه مطلب ...

عضله سازی حرفه ای در آشپزخانه

%D8%BA%D8%B0%D8%A7 300x292 عضله سازی حرفه ای در آشپزخانه

بعد از اتمام تمرین تان، تازه کار ساخت عضله در آشپزخانه شروع می شود در اینجا ما به شما خواهیم گفت چه طور بعد از تمرین تا وعده غذایی قبل از خواب تان با یک رژیم غذایی رشد عضله را به حداکثر رسانده و از شر چربی های بدن خلاص شوید.
احتمالا شما با تغذیه در ورزش بدن سازی تا حدی آشنا هستید. تغذیه ای که تمرین شما را بهبود بخشیده و در تمام طول روز عضلات شما را حجیم و کات حفظ خواهد کرد. تمام مطالب زیر به طور قطعی می تواند از کاتابولیسم عضلات (تخریب عضله) خیلی سریع جلوگیری کرده، همچنین از تهی شدن گلیکوژن عضلات بعد از تمرین ممانعت به عمل خواهد آورد. اما در این ۸ ساعت خواب شبانه چطور می توان نیازهای تغذیه ای بدن را تامین نمود؟ زمانی که شما خواب هستید، برای اینکه مغز شما به کارش ادامه دهد، احتیاج به گلوکز دارد . زمانی که قند خون افت کرده مغز نمی تواند کارش را به نحو احسن انجام دهد، همچنین عضله شروع به تجزیه اسیدهای آمینه موجود در بافت خود می کند. در نتیجه عضله ای را که به سختی به دست آورده بودید، به راحتی از دست خواهید داد.  ادامه مطلب ...

چربی های زائد شکم را چگونه از بین ببریم ؟

8 چربی های زائد شکم را چگونه از بین ببریم ؟

شکم انسان از عضلاتی قوی پوشیده شده که نگهدارنده اماء و احشاء است . ورزش نکردن ، انجام فعالیت های نشسته و مصرف کالری بیش از نیاز ، موجب تجمع چربی در منطقه شکم می شود ؛ در این صورت عضلات شکم ، سفتی و حالت اولیه خود را از دست داده و شکل ظاهری اندام افتاده شده و چربی ذخیره ای شکم به حالت گره دار احساس می شود . به علاوه ، تجمع چربی درمنطقه شکم به خصوص در خانم ها خطر ابتلا به دیابت و عوارض عروقی را چند برابر می کند.  ادامه مطلب ...

نکات کلیدی در اسکوات پا


● موقع اجراء اسکوات با هالتر، بوت (کفش مخصوص) بپوشید

پوشیدن بوت باعث بالا آمدن قسمت پاشنه پا به‌صورت طبیعی شده و بدین ترتیب انتقال قدرت توسط عضلات پا در قیاس با پوشیدن کفش ورزشی صاف و یا دمپائی بهتر انجام می‌پذیرد.
پوشیدن کفش و یا هرگونه پاپوش دیگر که دارای کف نرم منعطف است به‌دلیل اینکه فشار وارده از طریق پا موجب جمع شدن کفی نرم آن می‌گردد موجب هدر رفتن قدرت در پائین‌ترین بخش از دامنه حرکت اسکوات می‌شود. به بیان ساده‌تر وقتی در پائین‌ترین نقطه از حرکت می‌خواهید زور بزنید و وزنه را به سمت بالا اسکوات کنید بخشی از این زور شما توسط کف نرم کفش و یا دمپائی خنثی می‌شود.
اگر به بوت مخصوص حرکت اسکوات دسترسی ندارید پس حتی‌المقدور این حرکت را با پای برهنه اجراء کنید چون بدین ترتیب بخشی از قدرت‌تان در پائین‌ترین بخش از دامنه حرکت هدر نخواهد رفت. در صورت عدم دسترسی به بوت و یا غیرممکن بودن اجراء حرکت با پای برهنه بهتر است که موقع اجراء حرکت اسکوات هالتر را کمی پائین‌تر از وضعیت نرمال آن بر روی پشت قرار دهید تا بدین ترتیب تا حدی جبران نبود پاشنه را مرتفع سازد.

_________________________________________________________________________________________________________________

how to squat 2  نکات کلیدی در اسکوات پا  ادامه مطلب ...

از کجا بفهمیم کم خونی داریم؟


64811 از کجا بفهمیم کم خونی داریم؟

تعریف کم خونی یعنی اینکه کاهش تعداد گلبول‏های قرمز خون و علل متفاوتی دارد، ولی مهم‏ترین آنها کمبود آهن در بدن است.

اگر کم‏ خونی خفیفی داشته باشید، ممکن است علامتی دیده نشود و حتی اگر دیده شود، ممکن است متوجه کم‏خونی خود نشوید، یا آن را با بیماری دیگری اشتباه بگیرید.

حال ما به شما می گوییم که علائم شایع کم خونی چیست تا با مشاهده ی آنها به پزشک مراجعه کنید: 

ادامه مطلب ...

گیاهان مفید برای بیماران دیابتی


گیاهان مفید برای بیماران دیابتی



امروزه دیابت یکی از شایع ترین بیماری ها در جهان است که نیمی از جمعیت جهان به آن مبتلا هستند. به گزارش سایت «Readers Digest» در بیماری دیابت به علت ترشح ناکافی انسولین که یکی از مهم ترین هورمون های بدن به حساب می آید، میزان قند خون از حد طبیعی خارج می شود.


این بیماری با ایجاد مشکلات و اختلالاتی مانند بیماری قلبی عروقی، حمله قلبی، آسیب به اعصاب و قانقاریا می تواند زندگی فرد را به خطر اندازد. بنابراین برای داشتن زندگی بهتر و سالم تر، باید از بدن خود خوب مراقبت و برای پیش گیری از این بیماری مهلک میزان متعادل قند خون را حفظ کنیم.از زمان قدیم، گیاهان متفاوتی برای درمان این بیماری به کار می رفت که از نظر علمی نیز تاثیر آن ها ثابت شده است. در این مطلب به تعدادی از این گیاهان اشاره خواهیم کرد.

  ادامه مطلب ...

تاثیر ورزش در دیابت

دیابت -ورزش

ورزش در درمان دیابت بسیار مؤثر است زیرا نه تنها باعث پایین آوردن قند خون و کاهش مقاومت بدن به انسولین میشود؛بلکه خطربیماریهای قلبی و عروقی و نیاز به دارو در دیابت نوع دو(دیابت غیر وابسته به انسولین)را کاهش میدهد.در دیابت نوع دو،ورزش تا حدود زیادی باعث افزایش حساسیت سلولها نسبت به انسولین و کاهش مقاومت به انسولین می شودو از آنجایی که این حساسیت ایجادشده به انسولین 48 ساعت بعد از ورزش ازبین میرود تکرار ورزش در دوره های منظم برای کاهش مقاومت به انسولین در دیابت نوع 2 لازم است.ورزش همچنین از اثر هورمونهای ضد انسولین می کاهد و باعث بهبود کنترل کلوگز بدن می شود . 

ادامه مطلب ...

حرکات مخصوص برای تقویت عضلات باسن

x5uacu9tc9rp30m17to6  حرکات مخصوص برای تقویت عضلات باسن

آیا شما از قسمت پـشت بدن خود راضی هستید؟ بیشتر مـا کـه از آن راضـی نیستیم. آنجا مـعـمـولا خـیـلی بـزرگ، کـــوچک، نرم و شل هستند. انجام تمرین های مناسب و حـرکـات ورزشـی مـربـوط بـه ایـن قـــسمت از بدن تغییرات چشـمـگیری را در ایـن نـقــطه به وجود می آورد و به شما کمـک می کـنـد تا عضلات باسن خود را به سختی سنگ در آوریـد. حـال بـه چـنـد نـمونه از این حرکات و تمرین های کششـی کـه نـقــش مــهمی را در استحکام بخشیدن به عضلات مختلف پشت شما ایفا می کنند اشاره میکنیم.  ادامه مطلب ...

روش های موثر برای از رفع کوفتگی و ریلکس کردن عضلات

anatumy1 روش های موثر برای از رفع کوفتگی و ریلکس کردن عضلات

شما همین الان تمرینات ورزشی خود را به پایان رسانده اید و در عضلات خود احساس فشار می کنید. به این دلیل که به سختی تمرین کرده اید به خود تبریک می گویید و به این فکر می کنید که تا چه حد می توانید نیرومند تر از گذشته ظاهر شوید.
اما چیزی که فراموش کرده اید یکی از نکات کلیدی تمرین مناسب می باشد: ریلکس کردن عضلات. شما علاوه بر اینکه نیاز دارید ماهیچه های خود را برای رشد کردن تحریک کنید، بلکه باید به آنها به اندازه کافی استراحت هم بدهید تا مجددا سالم و سر زنده بشوند.
در این قسمت ۱۲ روش برای آرام کردن و التیام دادن به ماهیچه ها پس از انجام تمرینات ورزشی را برایتان ذکر می کنیم.  ادامه مطلب ...