باشگاه بدنسازی جوانمرد

سایت بدنسازی پرورش اندام مکمل های بدنسازی

باشگاه بدنسازی جوانمرد

سایت بدنسازی پرورش اندام مکمل های بدنسازی

چند نکته در مورد چاقی

119809129223 8609270699 L600 چند نکته در مورد چاقی

قبل از همه چیز، لطفاً به جنبه درمانی کاهش وزن بیندیشید تا جنبه زیبایی. (چاقی علت حدود ۵۸ % بیماری دیابت، ۲۱% بیماری ایسکمیک قلب، ۴تا ۸ % سرطان‌ها است و بیش از ۱۰% مرگ‌ها را توجیه می‌کند.)  

· بدن برای سوخت و ساز طبیعی احتیاج به همه گروه‌های غذایی دارد، هیچ کدام از گروه‌هایی غذایی را حذف نکنید حتی گروه روغن‌ها.

· اگر شما پدر یا مادری هستید که از چاقی رنج می‌برد، لطفاً کودک خود را از ابتلا به چاقی حفاظت کنید زیرا که کودک چاق در آینده بزرگسال چاقی خواهد شد.

 

· درصورتی که تحت درمان چاقی هستید هیچ‌گاه مأیوس نشوید حتی اگر در دوره درمانی خود مقدار وزن کمی را علی‌رغم رعایت کامل برنامه‌غذایی خود، کم ‌کردیده‌اید. حتی اگر ۱۰۰ گرم کاهش وزن داشتید آن را حفظ کنید.

· هیچ‌گاه وقتی گرسنه هستید برای خرید مواد غذایی از منزل خارج نشوید.

· هیچ‌گاه برای کاهش وزن صبحانه را حذف ننمایید

· هیچ‌گاه برای کاهش وزن آب را حذف ننمایید.

وزن بدن را توده بدون چربی و توده چربی تشکیل می‌دهد.

توده چربی به دو دسشته، یعنی چربی ضروری و چربی ذخیره‌ای تقسیم می‌شود.

چربی ذخیره‌ای در زیر پوست ذخیره می‌شود و همچنین در اطراف ارگان‌های داخلی بدن که سبب حفاظت از آن‌ها در مقابل ضربه نیز می‌شود.

مقدار چربی در خانم‌ها بیشتر از آقایان است. ولی توده عضلانی در آقایان بیشتر از خانم‌ها می‌باشد. بنابراین آقایان متابولیسم پایه بالاتری داشته ودر رژیم کاهش وزن سریع‌تر از خانم‌ها وزن کم می‌کنند.
چربی در سلول‌های چربی ذخیره می‌شود. این سلول‌ها در دوران رشد از طریق افزایش تعداد (تکثیر) سبب افزایش اندازه بافت چربی می‌شوند، و در دوران بزرگسالی از طریق افزایش حجم سلول‌ها، اندازه بافت چربی را افزایش می‌دهند. بنابراین باید از زمان کودکانی با نگاه پیشگیرانه به چاقی بنگریم و از تکثیر سلول‌های چربی با دریافت کالری مناسب و فعالیت بدنی، جلوگیری نماییم، زیرا با کاهش وزن شاید حجم سلول‌ها کم شود ولی از تعداد سلول‌ های چربی کاسته نمی‌شود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد