باشگاه بدنسازی جوانمرد

سایت بدنسازی پرورش اندام مکمل های بدنسازی

باشگاه بدنسازی جوانمرد

سایت بدنسازی پرورش اندام مکمل های بدنسازی

خواص نارگیل در بدنسازی

8p4a9xt1iik1nflfx6f8 خواص نارگیل در بدنسازی

در اینجا فواید نارگیل در بدنسازی برای شما توضیح داده خواهد شد
نارگیل ، میوه ای است که هم اکنون در این فصل به وفور یافت می شود و شاید برای برخی از بدنسازان این سوال پیش بیاید که این میوه که حدود ۳ هزار سال پیش در جنوب آسیا کشت می شده و در حال حاضر در تمام مناطق استوایی وجود داشته ، چه جایگاهی در سبد غذایی آنها دارد ؟ روغن نارگیل معمولاً روغن محبوب ورزشکاران و به ویژه بدنسازان و افرادی است که رژیم می گیرند . دلیل این مسئله آنست که روغن نارگیل کالری کمتری نسبت به سایر روغن ها دارد و محتوی چربی آن به راحتی تبدیل به انرژی می شود و موجب انباشته شدن چربی در قلب و عروق نمی شود . روغن نارگیل همچنین به بالا بردن سطح انرژی و استقامت بدنی بدنسازان نیز کمک می کند و در نتیجه عملکرد بدنی آنان را ارتقاء می بخشد .  

البته گوشت نارگیل از کالری بسیاری برخوردار است و ضمن اینکه خواص منحصر به فردی در چربی سوزی دارد ، ولی توجه به این مسئله الزامی است که اگر به میزان زیادی مصرف شود و کالری آن سوزانده نشود ، به افزایش وزن منجر می شود و این شامل دانه های روغنی نیز می شود و آنها نیز از مواد روغنی مطلوب و اشباع نشده ای برخوردارند ؛ ولی اگر بیشتر از حد نیاز بدن مصرف شده و کالری آنها طی فعالیت های ورزشی سوزانده نشود ، نتیجه مشابه ( افزایش وزن ) داشته و در نهایت به چربی تبدیل خواهند شد . موضوع اشاره شده – فارغ از خواص مفید دیگر – فقط در خصوص کالری آن می باشد .

گوشت نارگیل

گوشت نارگیل دارای آنزیم های مختلف مانند انورتین ، اکسیداز و کاتالاز می باشد . در ۱۰۰ گرم گوشت تازه نارگیل مواد زیر موجود است .

انرژی ۳۵۰ کالری

آب ۵۰ کالری

پروتئین ۵/۵ گرم

چربی ۳۵گرم

مواد نشاسته ای ۹ گرم

کلسیم ۱۲میلی گرم

پتاسیم ۲۵۰میلی گرم

سدیم ۲۵میلی گرم

فسفر ۹۵میلی گرم

آهن ۸ میلی گرم

ویتامین ب ۱ ۰/۰۵ میلی گرم

ویتامین ب ۲ ۰/۰۲ میلی گرم

ویتامین ب ۳ ۰/۵ میلی گرم

ویتامین ث ۳/۲ میلی گرم

ircook 1291202853 خواص نارگیل در بدنسازی

خواص دارویی گوشت نارگیل

گوشت سفید نارگیل از نظر طب قدیم ایران ، گرم و خشک است و شیر نارگیل نیز کمی گرم و مرطوب است و برخی از خواص آن عبارتند از :

۱- نارگیل بدلیل داشتن کالری زیاد و مواد مغذی چاق کننده است

۲- حرارت داخلی بدن را افزایش می دهد

۳- برای خوشبو کردن دهان مفید است

۴- ضعف کبد را درمان می کند

۵- ادرار را زیاد می کند

۶- زخم های بدن را مداوا می کند

۷- برای تقویت دستگاه هاضمه مفید است

شیر نارگیل

همتنطور که گفته شد به مایعی که در داخل نارگیل وجود دارد شیر نارگیل گفته می شود . ولی باید اضافه کرد که با له کردن و چرخ کردن گوشت سفید نارگیل نیز شیری بدست می آید که به آن هم شیر نارگیل گفته می شود و در اکثر موارد ، منظور از شیر نارگیل شیری است که از گوشت نارگیل گرفته می شود . شیر نارگیل یک غذای کامل است که می توان آن را با شیر مادر مقایسه نمود.

در شیر نارگیل اسید های آمینه مختلفی مانند هیستدین ، آرژینین ، لیزین و تایروزین ، تریپتوفان ، پرولین ، لوسین و آلانین موجود است

در ۱۰۰ گرم شیر نارگیل مواد زیر موجود است .

آب ۶۵ گرم

پروتئین ۳/۲ گرم

چربی ۲۵گرم

مواد نشاسته ای ۵ گرم

کلسیم ۱۶ میلی گرم

فسفر ۱۰۰ میلی گرم

آهن ۵ میلی گرم

ویتامین ب ۱ ۰/۰۳ میلی گرم

ویتامین ب ۲ ۰/۰۱ میلی گرم

ویتامین ب ۳ ۰/۸ میلی گرم

ویتامین ث ۲ میلی گرم

خواص شیر نارگیل

۱- شیر نارگیل هم ملین و هم ضد اسهال است

۲- برای رفع اسهال خونی مفید است

۳- برای برطرف کردن آب آوردگی بدن از شیر نارگیل استفاده کنید

۴- شیر نارگیل ضد سم است

۵- برای پایین آوردن تب مفید است

۶- برای معالجه بیماری های پوستی مفید است

۷- انرژی زا بوده و در درمان خستگی های مفرط و استرس موثر است

۸- اسید های چرب موجود در آن می تواند عملکرد غده تیروئید را بهبود بخشد و مانند آنتی بیوتیک ، رشد باکتری ها را در بدن متوقف کند .

۹- در کاهش میزان کلسترول بد ( LDL ) و کنترل میزان چربی خون موثر بوده و در پیشگیری از ابتلا به تصلب شرائین و سکته های قلبی مفید شناخته شده است .

روغن گوشت نارگیل

روغن نارگیل از تقطیر گوشت سفید نارگیل به دست می آید و دارای خواصی می باشد که برخی از آن عبارتند از :

۱- برای معالجه بیماری های پوستی به کار می رود

۲- حافظه و هوش را تقویت می کند

۳- درد مثانه را رفع می کند

۴- در درمان کمردرد موثر است

۵- محرک نیروی جنسی است

تاثیر روغن نارگیل بر کبد و دیابت

تری گلیسرید های زنجیره ای و اسید های چرب موجود در روغن نارگیل ، از ابتلا به بیماری های کبدی و کیسه صفرا جلوگیری کرده و در دفع سنگ کلیه موثر است . همچنین مصرف روغن نارگیل در کنترل میزان قند خون موثر بوده و باعث ترشح انسولین می شود .

روغن نارگیل و استخوان ها

روغن نارگیل حاوی مقادیر فراوانی از مواد معدنی و ویتامین های ضروری برای سلامت بدن بوده و از طرف دیگر دارای ترکیباتی است که در افزایش جذب این مواد در بدن نقش مهمی ایفا می کند . پیشگیری از پوسیدگی دندان ها ، حفظ و استحکام استخوان ها و دندان ها از خواص دیگر این میوه مغذی است .

نقش روغن نارگیل در سیستم ایمنی بدن

روغن نارگیل حاوی اسید های ضروری برای سلامتی بدن افراد است . لوریک اسید ، کاپریک اسید ، و کاپرپیلیک اسید از اسید های ضروری و مورد نیاز بدن است که در روغن نارگیل وجود دارد . لوریک اسید در بدن انسان به مونولورین تبدیل می شود . مونولورین ترکیب شیمیایی است که وظیفه آن مقابله با انواع میکرب ها بوده و قدرت دفاعی بدن را افزایش می دهد .

مضرات خوردن نارگیل

نارگیل دیرهضم است و در بدن خلط تولید می کند . بنابراین بهتر است با شکر خورده شود . چون نارگیل گرم است ممکن است در گرم مزاجان اشکالاتی تولید کند از این نظر این گونه افراد باید آن را با میوه های ترش ، لیمو و هندوانه بخورند . خوردن آن برای سرمزاجان و سالمندان بسیار مفید است و اشکالی تولید نمی کند . خوردن نارگیل فاسد و کپک زده برای بدن مضر بوده و ایجاد استفراغ می کند .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد